Lampard: Chelsea har brug for renovering

Redigeret March 30 i Oddsbonusser
image
Foto kilde: supernaturalfan90 – Flickr
Premier League sæsonen 2015/16 har nok været en af de værste for Chelsea igennem nyere tid. Tingene har drejet rundt på en tallerken siden forrige sæson, hvor London-holdet blev Premier League mestre. Nu kæmper The Blues i stedet mod at ende i nedrykningszonen, med en sølle placering på 14. pladsen i ligatabellen og bare 25 point fra 22 spillede kampe. Fyringen af Jose Mourinho inden jul har kun skabt yderligere kaos for holdet, der nu har fået Guus Hiddink som midlertidig manager.

Brug for en indsprøjtning

Spørgsmålet er, om truppen kan nå at vende tilbage i denne sæson. Der er ikke meget der tyder på det, hvis man ser på de seneste oddsSpørger man veteranspilleren Frank Lampard, der lige nu er på kontrakt med New York City, har Chelsea brug for en kæmpe forandring ved udgangen af denne sæson, hvis truppen skal gøre sig forventninger om at vende tilbage til top 4 i næste sæson.

”Efter at have set nogle af kampene da jeg var tilbage i England ved juletid, mener jeg at holdet har brug for en indsprøjtning,” udtaler Lampard ifølge Goal.com.

”Det er underligt, for hvis man kigger et år tilbage ville man have tænkt, ’de har et fantastisk hold, og hvis de tilføjer noget kan de virkelig komme langt.”

"Nu tænker man, at de bør skifte nogle spillere,” tilføjer Lampard, der spillede for Chelsea mellem 2001 og 2014.

Tror på forandring til sommer

På trods af den modgang, som Chelsea i øjeblikket virker til at være låst fast i, er Frank Lampard dog ikke i tvivl om, at hans forhenværende hold nok skal ”bounce back” før eller senere.

”Jeg tror, det sker til sommer. Jeg tror der kommer tre, fire eller fem spillere og positioner på holdet, som bliver skiftet rundt,” udtaler Lampard.

”Vi er ikke vant til den nuværende situation. Jeg var virkelig heldig at være en del af holdet under en god æra.”

”En dårlig sæson betød en anden- eller tredjeplads, eller højest en fjerdeplads. Så jeg synes, det er chokerende,” tilføjer den 37-årige midtbanespiller.

”Chelsea er meget vant til forandringer, men de har altid haft gode resultater, så jeg ville gerne se dem komme tilbage i den anden ende af tabellen meget snart.”

”Det er en kæmpestor klub, jeg tror de kommer tilbage igen. Der har tydeligvis været nogle problemer, det kan man se når de fyrer den manager, som vandt ligaen seks
måneder forinden.”

”Jeg kender mange af folkene fra klubben. De vender tilbage,” lyder det til slut fra Lampard.

Hvordan kommer Chelsea ovenpå igen?

Guus Hiddink og resten af klubben er i fuld gang med at udtænke en plan og nye spillertaktikker, sådan at The Blues kan komme ud af sin dårlige periode og skifte nederlag ud med sejr. Transfervinduet er stadig åbent, og her rygtes det blandt andet, at Higuain kunne være på vej til holdet. Men
problemer kan ikke løses med pengepungen alene. Holdet skal også have en indre forandring og ny indstilling, hvis der skal vindes flere kampe.

Chelseas næste kamp er mod Arsenal på søndag den 24. januar.

Log in eller Registrér for at kommentere.